Szukaj

Miasto
Region
Wybierz kategorię
%string_wybierz_oferte_specjalna%
Cena / Os (PLN)

od

do

REKLAMA

Ostatnio komentowane

Najpopularniejsze artykuły

Wystarczy prawidłowa dieta

W dzisiejszych czasach doszło do pewnego paradoksu a mianowicie wydajemy fortunę na drogie kosmetyki i zabiegi a zapominamy jak ważna dla naszej skóry jest prawidłowa dieta. Jemy za dużo tłustych i niezdrowych rzeczy, a gdy skóra zaczyna się buntować kupujemy kolejny krem zamiast zmienić nasze nawyki żywieniowe. A korzyści z lepszego odżywiania odczuje nie tylko nasza skóra ale i sylwetka.

 

Co jeść aby mieć piękną skórę


1.Witaminy – jeśli brakuje nam witamin to nawet najdroższy krem nie pomoże. Wprawdzie można przyjmować suplementy witaminowe ale co do ich skuteczności są różne opinie. Zamiast tabletek lepiej jest zjeść surówkę czy owoc.

 

2. Mikro i makroelementy - tak samo jak i witaminy są one bardzo ważne dla naszej skóry. Jeśli ich zabraknie od razu będzie to widać na naszej skórze. O wiele lepiej jest je dostarczać z pożywieniem niż korzystać ze sztucznych suplementów diety.

 

3. Warzywa i owoce - tak jak w słynnym haśle reklamowym warzywa i owoce powinno się jeść 5 razy dziennie. To prawda ale świeże a nie w zupie z torebki. Jeśli zamiast wielkiej porcji frytek wybierzesz surówkę, a chipsy zamienisz na marchewkę szybko zauważysz różnicę. Dodatkowo i warzywa i owoce zawierają dużo błonnika odpowiedzialnego za prawidłową pracę jelit i są nieocenionym źródłem witamin i biopierwiastków.

 

4. Woda – i to przynajmniej 1,5 litra dziennie, a jeśli jesteś w ciąży lub intensywnie ćwiczysz to jeszcze więcej. Woda jest dla naszego organizmu bardzo ważna - jeśli będzie jej brakować skóra stanie się sucha, niedożywiona i będzie wyglądać szaro i niezdrowo.

 

5. Oliwa z oliwek - tak, tak wbrew pozorom nasz organizm potrzebuje tłuszczy ale takich zdrowych, a nie dostarczanych z frytkami i schabowym. Oliwa z oliwek zawiera NNKT, które wzmacniają barierę ochronną skóry, zapobiegają nadmiernej utracie wody przez naskórek, regulują poziom nawilżenia skóry, zapobiegają wiotczeniu i utracie sprężystości.

 

Co szkodzi pięknej skórze:


1. Słone przekąski i słodycze – oprócz dodatkowych kilogramów nie wnoszą kompletnie nic.

 

2. Napoje gazowane – takie napoje to cukier, cukier i jeszcze raz cukier. Tak samo jak i słodycze nie wnoszą nic dobrego i jeszcze powodują, że chce się po nich bardziej pić.

 

3. Duża ilość kawy - kawa ma pozytywny wpływ na nasz organizm ale często zapominamy, że o ile wypicie jednej filiżanki jest korzystne to 4 filiżanki już zdecydowanie mniej.

 

4. Potrawy tłuste i typu fast food – nie wnoszą nic dobrego, a wręcz przeciwnie pogarszają stan naszego organizmu.

 

5. Nadmiar soli - niestety ale mamy skłonność raczej do przesalania niż używania małej ilości soli.

 

Mądra zamiana

 

1. Tłuste mięso zamień na chude, najlepiej drobiowe.
2. Białe pieczywo na ciemne i pełnoziarniste.
3. Słodycze na suszone owoce.
4. Napoje gazowane na wodę mineralną.
5. Kolejną filiżankę kawy na filiżankę zielonej herbaty.
6. Frytki na dziki ryż.
7. Smalec na oliwę z oliwek.
8. Śmietanę na jogurt.

 

 

 

autor: Izabela Moskal

  • Podobne artykuły
Dodaj komentarz

Treść komentarza:

Imię: Miasto: kod: Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie

dodaj komentarz i zarejestruj mnie



Komentarze

~maryna

2013-03-06 11:24

Bardzo ciekawy artykuł i wszystko co jest w nim napisane popieram! Wystarczy zmienić nawyki żywieniowe a zmienia się nie tylko nasz wygląd ale i samopoczucie. Skóra wygląda na zdrowszą a my czujemy się lepiej i mamy więcej energii. Wiadomo, że nic nie zastąpi wysiłku fizycznego, ale wcale nie musimy katować się na siłowni jeśli tego nie lubimy, zabierzmy przyjaciółkę na długi spacer, bądź na rower! A do pracy (jeśli mamy blisko) nie jeźdźmy samochodem czy autobusem, przejdźmy się na piechotę! Tym bardziej że idzie wiosna, robi się cieplej i aż się chce pobyć dłużej na dworze :-)

~Krysia

2011-06-30 09:29

Musimy zwracać większą uwagę na to co jemy - to jest pewne. Mamy już wakacje, także może znajdę więcej czasu na zakupy czy przygotowane jakiegoś fajnego i zdrowego posiłku, tym bardziej, że w lecie mamy większy dostęp do sezonowych owoców i warzyw. A przecież i pogoda nam sprzyja, bo zachęca do ruchu. Także do roboty!

~Wera

2010-12-12 17:18

Jesteśmy tym co jemy

~Olka

2010-12-07 09:29

Ciekawy artykuł:)Jakiś czas temu ciągle czułam się ociężała, zmęczona, choć tak naprawdę w moim trybie pracy nic się nie zmieniło...nie mówiąc już o problemach skórnych z którymi żadne kosmetyki nie dawały sobie rady.. postanowiłam to zmienić i wprowadziłam zmiany w mojej diecie. Zastosowałam pięć głównych kryteriów: zamienniki, dużo wody, jak najwięcej warzyw, owoce i witaminki... i dziś czuję się o niebo lepiej: skóra jest gładka i nawilżona, czuję się lekko i mam o wiele więcej energii do życia a tym samym dobrego humoru:)Tak więc mówiąc w skrócie...polecam powyższe rady!

Copyright (c) by NOCOWANIE.PL Sp. z o.o. 2010-2019